تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

نگاهی به مدعیان قهرمانی در لیگ برتر هندبال بانوان| اشتادسازه در مسیر سخت

  • کد خبر: ۵۱۶۶۶
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
نگاهی به مدعیان قهرمانی در لیگ برتر هندبال بانوان| اشتادسازه در مسیر سخت
نماینده مشهد برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر هندبال بانوان مسیر سختی در پیش دارد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با پایان دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان، نماینده مشهد صدر جدول را به‌طور‌موقت به حریف اصفهانی خود واگذار کرد تا این‌گونه مسیر قهرمانی برای آن‌ها کمی ناهموار شود. تا‌به‌اینجای کار ۲۱ بازی در شانزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان برگزار شده است و از همین تعداد بازی می‌توان فینالیست‌ها را تا حدودی پیش‌بینی کرد. ۳ تیم اشتادسازه، شاملی و سپاهان، ۳ ضلع مثلث مدعیان را تشکیل می‌دهند که در ادامه رقابت‌ها جنگ سختی بر سر رسیدن به فینال و کاپ قهرمانی خواهند داشت. اشتادسازه فصل قبل قهرمان شده است و بازهم می‌خواهد از عنوان خود دفاع کند، علاوه‌بر‌آن سودای بازی در جام باشگاه‌های آسیا را نیز در سر دارد.

نگاهی به اتفاقات دور رفت و‌برگشت

با توجه به شکل‌و‌شمایل جدید لیگ امسال، تیم‌ها در ۲ گروه دسته‌بندی شدند. اشتادسازه مشهد با هدایت نشمین شافعیان در گروه «الف» با تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و کربنات‌سدیم فارس هم‌گروه شد. شاملی کازرون نیز با تیم‌های تأسیسات دریایی سنگ‌آهن بافق و ذوب‌آهن اصفهان در گروه «ب» قرار گرفت. مسابقات دور رفت شانزدهمین دوره از لیگ برتر هندبال بانوان از ۲۸‌مهر و با حضور ۸ تیم به میزبانی تهران آغاز شد و پس از برگزاری ۱۲ دیدار به پایان رسید.
 
در‌نهایت تیم اشتادسازه و شهید شاملی، صدرنشین دور رفت این رقابت‌ها شدند. اشتادسازه هر ۳ حریف خود یعنی سپاهان، پرسپولیس و کربنات را شکست داد و با ۶‌امتیاز در صدر جدول گروه اول قرار گرفت. پس از آن سپاهان با ۴‌امتیاز دوم شد، پرسپولیس با یک پیروزی سوم و کربنات بدون کسب هیچ‌امتیازی در انتهای جدول گروه خود جای گرفت. در این مرحله نماینده مشهد ۸۷ گل به ثمر رسانده بود و ۵۹ گل نیز دریافت کرد. بعد از پایان مرحله رفت، تیم‌های اصفهانی به شکل چشم‌گیری درگیر بیماری کرونا شدند. دور برگشت با وقفه‌ای بیش از ۳۰ روز، از نهم آذرماه در مشهد آغاز شد.
 
برخلاف مرحله نخست که ۸ تیم در رقابت‌ها حاضر شدند، تیم کربنات‌سدیم فیروز‌آباد استان فارس اعلام کرد به‌دلیل ابتلای بیش از ۳۵‌درصد بازیکنانش در این مرحله شرکت نمی‌کند. کربنات، هم‌گروهی اشتادسازه مشهد در گروه «الف» بود و این به‌معنی کم‌شدن یکی از ۳ بازی آن‌ها در دور برگشت بود. اشتادسازه چندان مطلوب و دلخواه دور برگشت را آن‌هم در خانه آغاز نکرد. سپاهان، حریف زخم خورده دور رفت، برای جبران به زمین آمد و اتفاقا توانست پیروز از میدان بیرون بیاید تا به‌این‌شکل جنگ این ۲ مدعی نزدیک‌تر و حساس‌تر شود. اشتادسازه پیروزی نسبتا آسانی را در بازی بعد برابر پرسپولیس بهبهان داشت و با یک شکست و یک پیروزی به کار خود پایان داد. اشتادسازه ۵۵ گل به ۲ حریف خود زد و ۴۴ گل نیز دریافت کرد.

چالش اشتادسازه در ادامه راه

حالا مرحله سوم در پیش است که احتمالا از نیمه‌های دی‌ماه در اصفهان آغاز شود. در این مرحله تیم‌های ۲ گروه باید به‌مصاف یکدیگر بروند؛ به‌این‌شکل که تیم‌های اول و سوم گروه A‌با تیم‌های دوم و چهارم گروه B‌و تیم‌های اول و سوم گروه B‌با تیم‌های دوم و چهارم گروه A‌هم‌گروه خواهند شد. در پایان مرحله سوم و بر اساس امتیازها، تیم‌های اول تا چهارم برای مرحله نیمه‌نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند و سایر تیم‌ها نیز برای کسب مقام پنجم تا هشتم مسابقه خواهند داد. با توجه به جدول، سپاهان به‌عنوان صدرنشین و پرسپولیس بهبهان، باید با سنگ‌آهن بافق و ذوب‌آهن دیدار کنند و اشتادسازه مشهد و کربنات‌سدیم مقابل تیم‌های شهید شاملی کازرون، صدرنشین گروه «ب»، و تأسیسات دریایی به میدان بروند.
 
اشتادسازه نسبت به سپاهان کار سخت‌تری پیش‌رو دارد و شاملی کازرون که هنوز شکست را در این فصل تجربه نکرده است، می‌تواند حریف سرسختی برای مشهدی‌ها باشد. اشتادسازه نسبت به حریف خود ۱۰ گل کمتر زد و ۶ گل بیشتر خورده و همین موضوع باعث شده است آن‌ها صدر را که در دور رفت در اختیار داشتند، از دست بدهند. شاید اگر تیم کربنات در این مرحله حاضر می‌شد، آن‌ها می‌توانستند پیروزی پرگلی به دست بیاورند و از سپاهانی‌ها جلو بزنند تا شاید در مرحله سوم کار راحت‌تری داشته باشند.

قدرتی: هرچند سخت، اما قهرمان می‌شویم

اشتادسازه مشهد امسال رنگ‌و‌بوی بومی‌تری به خود گرفته است و از حضور ۶ بازیکن مشهدی در ترکیب خود استفاده می‌کند. چند بازیکن ملی‌پوش و باتجربه از تیم جدا شدند و چند بازیکن دیگر به تیم پیوستند. ستاره‌ها بین تیم‌ها بیشتر پخش شدند و توازن خوبی بین تیم‌های مدعی ایجاد شد. با تقویت تیم‌های دیگر و رقابت بر سر جذب ستاره‌ها و افزایش قراردادها، دیگر نمی‌شد اشتادسازه را تنها‌تیم کهکشانی و پول‌دار لیگ نامید؛ بلکه تیم‌های دیگر همچون سپاهان و شاملی نیز وضعیتی مشابه مشهدی‌ها داشتند. تکلیف چند تیم تازه‌کار و جوان نیز از ابتدای فصل قابل پیش‌بینی بود. سعیده قدرتی، چهره جدید کادر فنی اشتادسازه است؛ کسی که تا سال گذشته به‌عنوان بازیکن برای این تیم به میدان می‌رفت و حالا امسال در کنار نشمین شافعیان هدایت تیم را برعهده دارد.
 
او درباره عملکرد تیم مشهد در این مرحله از مسابقات می‌گوید: حقیقت این است که پیش‌بینی نمی‌کردیم در رده دوم گروه قرار بگیریم. دور قبل صدرنشین بودیم و می‌خواستیم این مسیر را ادامه دهیم. در بازی با سپاهان همه‌چیز پایاپای بود، آن‌ها دور رفت باخته بودند و انگیزه زیادی برای جبران داشتند. ما هم آن‌چنان که انتظار داشتیم، ظاهر نشدیم و چند اشتباه فردی و تیمی داشتیم و به‌هر‌حال این شکست رقم خورد. این خاصیت هر بازی است و برد و باخت وجود دارد. او ادامه داد: این شکست را فراموش کرده‌ایم. در بازی بعدی پیروزی پرگلی به دست آوردیم. هدف فعلی ما حضور در جمع ۴ تیم صعود‌کننده به نیمه‌نهایی است و در‌نهایت قهرمانی این فصل را می‌خواهیم.
 
مربی اشتادسازه درباره اینکه در مرحله سوم کار دشواری نسبت به سپاهان دارند و باید به‌مصاف شاملی بروند، گفت: شاید این مسیر سخت باشد، اما باید آن را انجام بدهیم. اگر مسابقات مانند سال گذشته برگزار می‌شد، به‌هر‌حال همه تیم‌ها باید برابر هم بازی می‌کردند. در مدت باقی‌مانده روی نقاط ضعف تیم کار می‌کنیم. نام تیم‌ها برای ما فرقی نمی‌کند و باید همه آن بازی‌ها را پیروز شویم. بچه‌ها چند روز استراحت خواهند داشت و بعد از آن دوباره تمرینات را از سر می‌گیریم.
 
قدرتی درباره حضورش روی نیمکت اشتادسازه در این فصل تصریح کرد: اولین سال مربیگری من در لیگ برتر بود و باعث افتخار است که نشمین شافعیان از من خواستند که در کنارشان حضور داشته باشم و چیز‌های زیادی آموختم. این موضوع بسیار برای من ارزشمند است. او درباره عملکرد دختران هندبالیست مشهدی در اشتادسازه نیز اظهار کرد: بازیکنان مشهد از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. بچه‌های بومی تیم عملکرد بسیار خوبی دارند و به تیم کمک کرده‌اند. در هندبال به‌دلیل نبود محدودیت تعویض چیزی به نام بازیکن اصلی و ذخیره نداریم و همه بچه‌ها به میدان می‌روند و تأثیرگذار هستند. ملیحه یغمایی‌پور، بازیکن مشهدی، نیز یکی از بازیکنان همیشگی زمین است.

تکلیف تیم غایب چه می‌شود؟

تکلیف تیم کربنات‌سدیم فیروزآباد که غایب این دور از مسابقات بود، مشخص نیست. باید این تیم مدارک لازم را به فدراسیون ارائه کند و در‌نهایت در کمیته انضباطی برای این تیم تصمیم گرفته خواهد شد. هرچند این تیم ۳ بازی خود در دور رفت را شکست خورده است و شاید ترجیح دهند از ادامه لیگ کناره‌گیری کنند یا شاید هم این تیم از‌سوی فدراسیون حذف شود. تا نیمه دوم دی، تکلیف تیم کربنات مشخص خواهد شد و سپس مسابقات مرحله سوم برگزار می‌شود. هنوز تکلیف میزبان مسابقات مشخص نیست؛ اما تیم فولاد‌مبارکه سپاهان برای مرحله بعدی مسابقات درخواست داده است. باید در‌نهایت کمیته مسابقات درباره میزبان تصمیم‌گیری کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->